A Simple Key For سکه بخریم بهتره یا طلای آب شده Unveiled

Wiki Article

روی شمش برند شرکت سازنده، مجوز و سال ساخت، عیار و وزن شمش حک می‌شود.

برای اطلاع از تخفیف‌ها و کمپین‌های طلا باش ایمیلت رو بگو!

قبل از ورود به بحث پیشنهاد ما این است چنانچه نسبت به مزایای خرید طلا آشنایی چندانی ندارید، حتما مطلب «چرا نمی‌توان از سود سرمایه‌گذاری در طلا گذشت!

دلار، طلا یا بورس؟! کدام بازار برای حفظ ارزش سرمایه بهتر است؟

عیارهای استاندارد شمش طلا، عیار ۹۹۵، عیار ۹۹۹.۹ و عیار ۹۹۹.۹۹ است. البته شمش‌هایی در بازار وجود دارند که به شمش‌های تیزابی یا کارگاهی معروف هستند و عیار آنها از حداقل عیار ۹۰۰ شروع می‌شود.

اما با توجه به اینکه امکان تقلب در این نوع از سرمایه‌گذاری‌ها وجود دارد بهتر است نکات زیر را در هنگام خرید مد نظر داشته باشید.

پس اگر شما هم بین خرید طلای آب شده یا شمش، سردرگم هستید. این نوشته برای شما است. با طلاین همراه باشید.

هرچند که ریشه‌ی اصلی این کلمه سکه بخریم بهتره یا طلای آب شده عربی است و به معنای حدس زدن است.

بنابراین طبق آمارهای به دست آمده از مطالعه‌ی رفتار سکه در دوره‌های بلندمدت نیز می‌توانیم بگوییم که سرمایه‌گذاری بر روی سکه با قیمت پایین‌تر، سود بیشتری خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: حباب سکه چیست؟ با مثال نکته قابل توجه دیگر این است که نمی‌توان با هر میزان سرمایه، سکه پس ‌انداز کرد. به‌عنوان مثال، اگر قصد داشته باشیم۵ میلیون تومان از سرمایه خود را به سکه تبدیل کنیم، نمی‌توانیم از بازار با این میزان سکه بخریم یا اگر بخواهیم تنها ۵ میلیون تومان از سکه‌هایمان را نقد کنیم، امکان آن وجود ندارد.

در ادامه به این سوال پاسخ می‌دهیم که برای سرمایه گذاری طلای آب شده بخریم یا شمش؟

قیمت شمش طلا به خاطر دریافت اجرت بیشتر است، اما از طرفی امکان تقلب در فروش آن نزدیک به صفر است.

در صورتی که قصد خرید یکجا را دارید می توانید از طریق مراجعه به بانک و یا اینترنت بانک (در صورتی که محدودیت سقف انتقال نداشته باشید) به حساب های اعلامی ما واریز نمایید تا در سامانه برای شما موجودی ریالی شارژ شده و خریدتان را انجام دهید.

با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

Report this wiki page